Sos od crvenog sočiva

26/11/2019

Kuva i piše:
Milena Milićević

 

 

 

hrono-kuhinja-kuvar-ana-cubela

 

 

 

 

Kada ste u restrikciji, mnoge namirnice vam nisu dostupne, odnosno nisu dozvoljene. Međutim u vanrestriktivnoj varijanti hrono ishrane, možete da jedete pa skoro sve, samo je bitna pravilna kombinacija. U vanrestrikciji dozvoljene su vam i mahunarke i skrobno povrće, pa eto radosti za sve ljubitelje graška, pasulja, boranije, ali i sočiva.

Neizmerno zdravo, sočivo je prava proteinska bomba koja pomaže u lečenju anemije, snižava holesterol, pomaže kod mršavljenja, a sadrži i omega-3 i omega-6 masne kiseline, neophodne za normalno funkcionisanje organizma.

Pogledajte kako smo ga pravili (2. deo lajva):

 

Zeleno sočivo zahteva potapanje od nekoliko sati i duže se kuva. Crveno sočivo, sa druge strane, gotovo je za pet do 10 minuta. Prilikom kuvanja gubi svoju divnu boju, pa postaje bledo bež, ali ukus je sjajan. Ovaj namaz – sos ukusom podseća na humus, a mnogi za sočivo kažu, pogotovo za zeleno, da ima ukus između pasulja i graška. Svakako, veoma je zdravo, ako ste u vanrestrikciji uvrstite ga u ishranu, najčešće doručak, a može ponekada i za ručak.

Šta smo sve napravili taj dan:

Za namaz – sos od crvenog sočiva potrebno vam je:

  • 1 šolja crvenog sočiva
  • 2 male glavice crvenog luka
  • 1-2 čena belog luka
  • sok od ½ limuna
  • 1-2 kašike tahini paste ( može i pasta od oraha, badema, golice…)
  • maslinovo ulje
  • so, biber
  • peršunov list

Crveno sočivo operate dobro, sipajte u provrelu vodu, kuvajte pet do deset minuta. procedite i ostavite da se malo prohladi. Možete ga i uveče skuvati, pa ujutru praviti ovaj namaz. Sitno iseckajte crveni luk i propržite ga, kao i beli luk. Sve to dodajte crvenom sočivu. Dodajte limunov sok, tahini pastu ili pastu od orašastih plodova ili semenki koji volite. Začinite po ukusu so, biber, čili paprika. Zavrtite blender i….namaz/sos je gotov. Sitno iseckajte peršunov list i dodajte pre nego što prespete u činiju.

Sjajan ukus. Izuzetno hranljiv namaz. I veoma zdrav.

Uživate i prijatno.

Pogledajte i prvi deo lajva, i tu smo svašta pravili:

 

Pogledajte ostale recepte:

Hrskavi krekeri sa sirom

Gurmanluk u paprikama

Puterast puž sa sirom



Ostavite komentar