Rižoto sa bundevom

08/04/2015

Rizoto sa bundevom 1-s

Kuva i piše:
Ana Ćubela

Ana profil

 

 

 

hrono-kuhinja-kuvar-ana-cubela

 

Kada imate problema sa kilogramima, onda bi trebalo da u širokom luku zaobiđete namirnice pune skroba, kao što su krompir ili pirinač. Ali onda kada kilažu samo održavate, nema razloga da ih povremeno ne pojedete.

Za ovaj rižoto vam je potrebno:

  • šolja pirinča
  • 300 – 400 grama bundeve
  • srednja glavica luka
  • 2 čena belog luka
  • pola kašike putera
  • malo maslinovog ulja
  • čaša belog vina
  • 2 do 3 šolje bujona (ili tople vode)
  • začini: so, biber, mleveni đumbir, kari, bosiljak…..šta već volite
  • semenke bundeve (golica) za posipanje i malo svežeg peršuna

Iseckate crni luk i prodinstate ga na malo maslinovog ulja. Kada već počne da se cakli ubacite beli luk iseckan na listiće. Onda dodate pirinač, najbolje basmati. Kada i on počne da se cakli, počnete da dodajete bujon po malo. Posle dve ili tri kutlače bujona ubacite bundevu iseckanu na kockice. Sve dobro začinite i nalijte sa vinom i dve šolje tečnosti.

Da sam nastavila da dodajem tečnost po malo, kako se inače rižoto sprema, bundeva bi se skroz raspala od mešanja, a ja sam želela da ostanu vidljive kockice. Tada sve dobro začinite i ostavite da se krčka dok ne upije svu tečnost. Ako vam bude delovalo da je pirinač i tada malo iv, dodajte još malo tečnosti. Kada sve bude gotovo ubacite puter i promešajte.

Pospite semenkama golice.

Prijatno!

ps. Nadam se da ne treba da napomenem da ovo nije za restrikciju i one koji imaju još kilograma za skidanje 😉 .



8 komentara

  1. Ja za doručak ponekad pravim integralnu rižu sa bundevom i dodam tahini ,cimet,mljeveno sjemen komorača,đumbir u prahu…

    1. Ja gledam da ujutru ne jedem namirnice koje imaju visok glikemijski indeks, mnogo brzo ogladnim. Inače, pirinač i bundeva su za posle restrikcije

  2. A da li umesto pirinca moze da se doda proso, jer sam dosta puta spremala skoro isto sa dosta povrca i semenki , kada nisam ni znala da postoji hrono ?

  3. Hvala. A ako biram izmedju integralnog, basmati i arborio, koji je najbolji a koji najmanje dobar? 🙂

Ostavite komentar