Kremasto (pred)jelo od patlidžana

26/02/2019

Kuva i piše:
Milena Milićević

 

 

 

hrono-kuhinja-kuvar-ana-cubela

 

 

 

Sve vas koji ne volite ljutu i pikantnu, da ne kažem prepikantnu hranu, ovaj recept će oduševiti, iako je indijsko predjelo. Jer za većinu ljudi, koja svakako ne greši u svom stavu, ukusi i jela koji dolaze iz Indije, su egzotični i uzbudljivi u svakom pogledu, od boja i mirisa do začina i ukusa. Ali, naša mala ekipa iz Hrono kuhinje, ne bi bila to što jeste, kada i onima koji ne vole ljuto, aromu karija ili prenaglašene mirise koje donose indijske mešavine u jelima od povrća i measa, donela recepte koji dolaze iz te zemlje, a taman su izbalansirani za “jedoljupce” ukusne hrane. Ovo je, po mom skromnom mišljenju, savršen balans svega što kuhinja indije jeste.

Svaka regija u Indiji, te velike zemlje, ima svoje kulinarske specifičnosti, a ono što ih povezuje je česta upotreba žitarica, pre svega pirinča, kukuruza i prosa, koje se kombinuju sa sočivom, spanaćem ili pasuljem, povrćem, mirisnim marinadama, čatnijima. Kada dodate jela od mesa i ribe, uz dodatak grčkog jogurta i kokosa i magije intrigantnih začina, imate kuhinju kojoj se prepuštate svim čulima. Odabrali smo predjelo koje takoreći u “pozadni” donosi dašak ove prelepe zemlje.

Pogledajte kako smo spremali ove kremaste patlidžane:

 

U hrono ishrani, predjelo generalno ne postoji, jede se kompaktna hrana, sastavljena od što manje delova, mada i bućkuriše za trku imamo. Ali se uželimo nekih stvari pa ovo jelo može da bude lep u preukusan dodatak na tanjiru za doručak (za obe koji su u restrikciji) ili za ručak (za one van restrikcije).

Za predjelo od patlidžana i preliva na mlečnoj bazi potrebno je:

  • 2 patlidžana
  • brašno, što krupnije mleveno (za one koji su van restrikcije može i kukuruzno)
  • maslinovo ulje i puter (za prženje)
  • 1 kašičica kurkume
  • 400 ml grčkog jogurta
  • 200 ml kisele pavlake  ( oni u restrikciji neka odaberu jedan mlečni proizvod)
  • 2 čena belog luka
  • veza sveže mirođije ( može i sušena, ali je lepše sa svežom)
  • so i biber

Kako je izgledalo na kraju, iako nismo uspeli sve da uguramo u kadar:

Patlidžane isecite na kriške, posolite ih i ostavite dvadesetak minuta na tanjiru da im so izvuče vodu ili gorčinu. Zagrejte tiganj sa malo putera i ulja. Patlidžane blago umočite u brašno, preporuka je što krupnije mleveno da bi bili krckaviji, i pržite po minut, dva sa svake strane. Odložite ih na papirni ubrus ako procenite da su upili ulje.

Da li želite da dobijate notifikacije sa bloga “Hrono kuhinja”?

 

Dok pržite patlidžane, propržite sitno seckana dva čena belog luka. Izmešajte grčki jogurt i pavlaku ( oni koji su u restrikciji neka se odluče za jedan mlečni proizvod od ova dva), dodajte proprženi beli luk, kurkumu, seckanu mirođiju, so i biber prema ukusu i ako volite malo čili papričice. Izmešajte i prelijte ovaj umak preko prženih patlidžana. Najbolje dok su još topli. A i najukusniji su dok su još topli.

U ostatak umaka za patlidžane, slobodno umačite sve vrste indijskih hlebova. Dobro, mogu i hrono štapići, neki “naš” hleb, ali preporučujem da svakako probate jedan od tri, a možete i sva tri, indijska hleba koje smo spremale u pidžama partiju.

Uživajte i neka vam je prijatno.

PORUČITE KUVAR POSNA HRONO KUHINJA

Neka od jela iz kuvara “Posna hrono kuhinja”



Ostavite komentar