Šta je ključ uspeha kada je u pitanju ishrana

04/07/2017

Canon 700 D

Kuva i piše:
Ana Ćubela

 

 

 

 

hrono-kuhinja-kuvar-ana-cubela

 

Možda nisam pravi parametar jer nikada nisam bila ekstremno ili morbidno, kako na Zapadu kažu, gojazna. Mada ni mojih 20 kilograma viška nije bila mala stvar. Nisam ih sve skinula sa hrono, najveći broj kilograma sam izgubila i pre nego što sam i čula za ovu ishranu, ali sam se, zahvaljujući hrono, otarasila i onog poslednjeg viška. I poslednje tri godine, sa manjim promenama, uspešno održavam liniju.

Ali gledam i žene koje su imale daleko veći problem od mene. Kaća skinula 70 kg, Azra 50 kg, Snežana preko 40 kg….. I sve se i dalje tešu, vajaju, oblikuju. Nijedna od njih nije vratila kilograme.

I mogu da zaključim da je za taj uspeh zaslužno samo nekoliko stvari: volja, upornost (istrajnost) i dobra organizacija. Svaka od navedenih žena, uključujući i mene, greši, ali ne često, ali i planira unapred. Posebno one koje stalno menjaju smene na poslu. Teško će se nama desiti da ujutru moramo do pekare jer nemamo ništa. Ručak i večera će uglavnom biti spremna, a ako nije, znamo gde i kako da se snađemo da organizujemo sebi kvalitetan obrok. A užina, mnoge od nas je redovno imaju, nije teška. Jedna voćka ili šaka badema uvek mogu da se nađu u torbi. Ili u prvoj prodavnici.

Pročitajte još:

Šta bi svaka kuhinja trebalo da ima

I nijedna od nas celu ovu priču nije doživela kao moranje. Možda na početku. Sve smo prihvatile hrono kao način života. Kako da bolje jedemo, kako da budemo organizovani, kako da uživamo u onome što radimo i da se, usput, družimo. Nekad uživo, nekad virtuelno. Ljudi stalno potcenjuju društvene mreže, a nekima su one i život spasle. Trenutno smo okupljeni na Fejsbuku u grupi “Hrono recepti”, pa ako želite, pridružite nam se.

Nekada sam imala ponoćne pohode na frižider jer bih pregladnela u toku dana. Danas mi se takve stvari dese samo kada mi hormoni polude, što, hvala bogu, i nije tako često.

Ali baš zato retko sebi dozvoljavam da mi zafali hrane u kući. Jednom nedeljno pijaca, a jednom ili dva puta nedeljno dopuna iz marketa. Već sam pisala da u frižideru uvek imam jaja, malo slanine jer dugo može da stoji, puter, zamrznutu ribu, nešto povrća. Od kako jedem manje hleba ujutru, manje ga i pravim pa mi brašno poprilično dugo traju i čuvaju kućni  budžet. U zamrzivaču možete da držite već narezane kriške hleba. Potrebno ej samo nekoliko minuta da ih zagrejete u tosteru, tiganju za palačinke ili rerni. Pošto meso ne mogu da kupujem svaki dan, jer ne stižem, a ne volim da ga čuvam u frižideru, pravim jela za par dana. Ili nešto zamrznem, iseckano da brže može da se otopi. Uvek imam leblebije ili kupljen humus, ajvar i tunjevinu.

Jaja spadaju u jednu od nutritivno najbogatijih namirnica na svetu i sa njima ne možete da pogrešite. Cela jaja za doručak, ili ručak ako ste van restrikcije, belanca za večeru. Dovoljno proteina, a malo masti.

Leblebije su jedina dozvoljena mahunarka u restrikciji jer sadrže dosta proteina. Humus je odlična kombinacija za doručak, a van restrikcije i za ručak. Slaže se sa apsolutno svim namirnicama. I po ukusu ali i po pravilima hrono ishrane. Dobar je sa jajima, suhomesnatim, mlečnim proizvodima. A i sam za sebe. Posebno u danima posta. Hranljiv i zasitan. Malo začina i maslinovog ulja i dovoljno. Za ručak ga uglavnom jedem uz ćuretinu ili piletinu, odlično se slažu.

Takođe, u kući treba imati i integralnu pastu za prviu pomoć ujutru. Skuva se bukvalno za minut. Kako ne jedem velike količine, kuvam je u malo većem lončetu za kafu. Na jednu ringlu lonče za kafu, na drugu lonče za pastu i sve bude gotovo dok ste rekli keks.

O slanini i puteru ne treba posebno da pričam.

I uvek imam neko zamrznuto pecivo u frižideru.

Pola posla gotovo.

Drugi korak ka uspehu i zdravlju

A kada smo savlade pravila i prilagodile ih sebi, većina nas je počela i da vežba. Jer, želimo da živimo i izgledamo bolje.

Zašto da ne, nikad nije kasno?

Snežana je do sada skinula više od 40 kilograma ali i dalje radi na sebi

Ljudima s velikim kilažama nije pametno da odmah počnu sa ozbiljnim vežbanjem osim ako nije pod stručnim nadzorom. Za početak su dovoljne brze i duge šetnje. Mada bih ja svakome preporučila da, makar na početku, vežba sa nekim. Imati ličnog trenera nije jeftino ali danas sve veći broj teretana, sa pristojnom članarinom, ima trenere koji pomažu svima. Nije isto kao kada neko radi samo sa vama, ali će se potruditi da se ne povredite.

Ako vas je već ujela luda mušica i hoćete da se promenite, zadržite taj duh do kraja, niste ni svesni kakvu transformaciju možete da doživite.

 



Ostavite komentar