Otac hrono ishrane – dr Alan Delabo uživo

22/06/2016

 

Ana Ćubela i dr Alan Delabo, čovek koji je smislio hrono ishranu

Ana Ćubela i dr Alan Delabo, čovek koji je smislio hrono ishranu

 

Kuva i piše:
Ana Ćubela

Ana profil

 

 

hrono-kuhinja-kuvar-ana-cubela

 

 

Nikada nisam imala idole u životu. Ali sam se danas osećala kao šiparica koja će upoznati svog omiljenog pevača. I bilo je neobično. Ali sam dobila priliku da upoznam čoveka koji je smislio hrono ishranu, moju najomiljeniju životnu opsesiju. I ne samo to, imala sam tu čast da otvorim njegovu promociju.

Dr Alan Delabo je francuski lekar koji je još osamdesetih godina osmislio koncept hrono ishrane. I za njegove početke sa hrono ishranom vezuje se zanimljiva anegdota. On je svojevremeno radio sa starim licima i prilagođavao im ishranu. A onda su svi počeli da se pitaju kako to da njegovi pacijenti žive duže i bolje od ostalih.

Otvaranje promocije

Otvaranje promocije

Dr Alan Delabo je bio fantastičan, neposredan, nasmejan i spreman da odgovori na svako pitanje

Dr Alan Delabo je bio fantastičan, neposredan, nasmejan i spreman da odgovori na svako pitanje

Da li je baš tako bilo, nisam stigla danas da ga pitam, ali sam uspela da čujem mnoge zanimljive stvari. Sam koncept svi verovatno znate. Ishrana je koncipirana prema nekoj satnici i rasporedu namirnica i obroka tako da u određeno doba dana jedemo stvari koje možemo najbolje da iskoristimo.

DORUČAK

Doručak treba da bude najobimniji i pre svega treba da sadrži masti, zatim ugljene hidrate i proteine. I njegov najbolji izbor za masti je sir. Ali ne beli, već mastan, stariji sir, najbolje kačkavalj. Ili pavlaka. Ništa što bi sadržalo veću količinu laktoze nije poželjno i on smatra da mladi sirevi nisu dobar izbor. Možda ako se dodatno “zamaste”. I kod njega postoje ograničenja u porcijama, ali za doručak ipak važi pravilo da treba jesti dok se apetit ne zadovolji. I ne treba povećavati hleb, već upravo sir. Ili doručak pojačati jajima ili suhomesnatim.

RUČAK

Za ručak se jede meso, pre svega. Takođe su količine ograničene, ali za mene i više nego dovoljne. Prema njegovim proračunima, koji se uglavnom propisuju prema visini i aktivnosti u toku dana, ja bih trebalo da jedem između 200 i 220 grama. Pored toga može da se jede skrobno povrće ili ugljeni hidrati ali veoma ograničeno. Za mene otprilike dve supene kašike. Dozvoljeni su, takođe, različiti sosevi, koji bi trebalo da pomažu varenje. Oni koji nisu ljubitelji mesa mogu da jedu jaja i masnu ribu. Ali bi masnu ribu trebalo kombinovati sa – sirom. Ljubitelji sira, ujedinite se!!!

UŽINA

Kada je počinjao sa istraživanjem i kreiranjem pravila, dr Alan Delabo nije imao užinu. Ali je kasnije, kroz rad sa pacijentima i veliko iskustvo, zaključio da je taj obrok izuzetno poželjan. Ali da ne bi trebalo svašta da se jede, već voće i biljne masti. Može voćka ili dve sa orašastim plodovima, avokadom, maslinama, crna čokolada.

VEČERA

Za večeru se jede svo povrće osim skrobnog, ne jedu se ugljeni hidrati i akcenat je stavljen na ribi i morskim plodovima, kao velikom izvoru proteina. Eventualno u obzir dolazi ponekad pileće belo meso ili pačije.

Ono što je meni bila prava novina je to da su supe, potaži i bujoni strogo zabranjeni. On smatra da takve supe doprinose posebno povećanju zadnjice i da ih eventualno treba jesti ujutru, posebno kada su vrućine u pitanju pa postoji bojazan od dehidracije. Nikad, ali nikad uveče.

Promocija 5 sPromocija 2 sAlan Delabo i ja 3 s

Alan Delabo i ja 1 s

Za nekoga ko je opasan gurman, kao što sam ja, njegovi predlozi za jelo i kombinacije, meni zvuče fantastično. I planiram da primenim dosta od onoga što sam danas čula. Svi koji su zainteresovani za ovakav vid ishrane u knjižarama mogu da kupe knjigu “Hrono ishrana na francuski način”.

Gostujući danas na njegovoj promocija izrazila sam želju da ova knjiga bude tek prva u nizu i od njega dobila odgovor da će sasvim sigurno biti još jedna.

Toliko od mene za sada, a sa novim detaljima i isprobavanjem saveta dr Delaboa čitaćemo se uskoro ponovo.



35 komentara

  1. Draga Ana,
    Zapanjena sam što vest o gostovanju prof. Delabo nije uopšte postovana na Fejsbuk stranici Horno ishrana, bez cenzure, čiji sam član i naravno praktikant hrono ishrane, sa manje ili više doslednosti, kao i svi mi, verujem, posle izvesnog vremena (fanatizam pojedinih “članica” mi je istovremeno i fascinantan i odbojan). Nisam se usudila da ovu vest sama objavim iako je u nazivu te stranice “bez cenzure” jer se bojim zastrašujućeg divljaštva kojim se poklonici svete doktorke Ane Grifnig obrušavaju na sve one koji tvrde da ona nije tvorac hrono ishrane (već samo vešti marketinški manipulator koji je iskompilirao različita saznanja iz oblasti nutricije). Drago mi je da ste bar vi objavili ovu vest na svom sajtu i volela bih da je objavite i na toj stranici, od čijih pojedinih članica i prvoborkinja, istinski zazirem i želela bih da izbegnem drvlje i kamenje zbog same činjenice što sam ovu vest podelila.
    Biću vam zahvalna ako vi to učinite. Hvala na strpljenju i pažnji,
    A. Milivojević

    1. Ovaj blog nije ničija produžena ruka. Ja sam ga napravila zbog sebe, kao što sam i ishranu promenila zbog sebe. I naravno da sam se obradovala dolasku dr Delaboa, ipak je od njega sve počelo, on je postavio osnove. I ako odlučim da ispratim njegove savete, opet ću to uraditi samo zbog sebe. A kome se ne sviđa, žalim slučaj.

  2. Pa jeste, ispade da smo do sada gresili sve u sesnest. Kackavalj i stari sir umesto mladog sira, za rucak mogu ugljeni hidrati i skrobno povrce, za veceru mogu da se jedu morski plodovi koji su do sada bili potpuno zabranjeni jer su filteri za necistoce, belo mese samo po nekad za veceru, a bilo je kao jedan od glavnih izvora vecernjih obroka. Potazi koji su bili idealno resenje za veceru sa nekim belancem sada ispadose ,,otrov,,, tj. u potpunosit su zabranjeni. Sta smo do sada radili – nista, mislini smo da nesto znamo – nista, a kako su ovoliki ljudi uspeli da ostvare dobre rezultate, pitaj Boga. Sve mi je ovo bez veze. Sta sad, sve iz pocetka? Gubim volju.

    1. Zašto gubite volju? Ne znači da je sve greška. Dr Delabo preporuluje sir jer smatra da je kvalitetan izvor masnoće a masnoće su nam neophodne u životu. I ja sam oduvek mislila da je riba daleko bolji izbor za večeru, ali nam nije baš najdostupnija jer je kupujemo uglavnom zamrznutu. Pa ako se ne setiš na vreme da je izvadiš iz friza, pozdravi se sa večerom. I niko ne mlora da se pridržava tuđih saveta ako mu ne prijaju. Ja sam spremna da isprobam ono što mi se čini ok.

  3. Da naglasim na početku: dr Gifing jeste zaslužna za ekspanziju hrono ishrane u Srbiji.
    Ali…
    Prvo što mi je padalo u oči je što je potencirala da je ona autor iste, a da su ideje pozajmljene “od tamo nekog doktora iz Francuske”. Svako ko je iole istraživao o hrani zna da koncept ishrane po delovima dana i grupama namirnica koje se kombinuju postoji otkako je čoveka (pogledajte samo jevrejsku ishranu).
    Dalje: primetila sam da je dr izuzetno intolerantna kada se neki drugi dr pomene u afirmativnom smislu. Npr, u njenoj grupi je neko postavio pitanje gde da prekontroliše krvni nalaz, dala sam svoj predlog, komentar mi je sankcionisan u roku od 3 minuta uz obrazloženje da reklama nije dozvoljena? Reklama? U pitanju je nečije zdravlje i taj neko neće dobiti možda najbolju preporuku i rešenje, jer to botoksiranoj dr neće staviti 200 evrića u džep???
    Potom je doktorkina sujeta učinila svoje, te joj je zasmetala i Ćubela, koja je možda najviše doprinela popularizaciji hrono ishrane. Tu mi se prilično zgadila.
    Ako si doktor, tebi je misija da pomogneš ljudima, a ne da budeš one&only i da daješ savete i pomoć samo ako ti to stavlja novac u džep. Stoga smatram da bi dr iz Francuske trebalo da tuži dr Gifing zbog zloupotrebe imena.
    Ne sumnjam da su oba pravca dobra, tek sad me čeka puno posla oko istraživanja, ali svakako svima dajem prednost i svima više verujem u odnosu na dr Gifing jer prezirem sujetne i gramzive ljude.
    Ne bi bilo loše da autor ovog bloga napravi presek i uporedbu oba pravca.

  4. Sve dijete imaju svoje varijacije… Meni sve zvuči razumno, osim potaža koje ne vidim kao problem ukoliko se ne dodaje brašno…Ali ajde…Dijeta postoji zato da bi smo se je pridržavali.
    Ono što mi hronično nedostaje u postovima i na sajtu Ane Ćubele je količina hleba za doručak?
    Takođe u nekim receptima vidim “brljanje” tj.akcenat je na gurmanluku, a da se ne lažemo, svako ko želi da smrša-mora da bude malo i gladan i željan… Prema tome…Ako ste čitav dan okupirani time šta ćete da mesite, kuvate i jedete, dragi moji vi ćete se nakon dijete brzo opet ugojiti….Premestite fokus života sa hrane na nešto drugo u životu i to je to. Ovo sve što pišem govorim i sebi. Surova istina.

    1. Ako čovek poznaje sebe i iskren je, on će znati šta da uradi. Ja znam da ne mogu da se držim bilo kog zdravog koncepta ako u njemu nema gurmanluka. Gurmanluk nije sinonim za nezdravo.

  5. Tako je Ana, zato sam i ja, kao doktor, izabrala hrono ishranu. Ona je sama po sebi gurmanska… Kvalitetno meso i riba, a mogu povremeno i kajmak i pita i takoreći skoro sve… Daje rezultate. Neko je napisao o FB grupi kojoj sam se ja priključila na ceo jedan (1) dan i brže bolje se isključila iz par razloga: napaljene dokone žene koje pojedu pola stola za obrok, a pritom uobrazile da su doktori i daju nesuvisle savete…fala. I u hrono ishrani svako može da napravi lični režim. Ja npr pijem mleko bez laktoze, volim mleko i ne želim da ga se odreknem. Mršavim kao i svi…Nikad nisam išla na test intolerancije jer u to ne verujem…

  6. Ana,sada mi nije bas najjasnije,da li je ova klasicna hrono ishrana ok ili ne,posto se i sa njom skida dosta kilaza.

  7. Poslednjih dana sam u medijima videla da je profesor Delabo bio u Beogradu, i zaista je bilo dosta reci o hrono ishrani, principima hrono ishrane. Na blogovima sam takodje pronasla brojne informacije o pravilima ove ishrane, ali postoje izvesna neslaganja u ovim principima pa me zanima sta je ispravno? Da li postoje ogranicenja u kolicini prilikom unosa hrane i kalorija? Da li je unos secera dozvoljen? Prof.Delabo kaze da jeste, a svuda citam da nije!? Da li postoje slobodni dana kada je moguce jesti i neku drugu vrstu hrane?

    1. Postoje određene razlike između ovoga što se promoviše kod nas i što su pravila iz Francuske. Kod nas je beli šećer proteran i meni je to ok. Mada se ogrešim o neki kolač s vremena na vreme ali jako retko. jer generalno ne jedem slatko. U restrikciji, koja je ovde popularna, količine nisu ograničene zato što je dosta namirnica izbačeno iz ishrane. Ali to opet ne znači da treba jesti neumereno jer to nije cilj, treba jesti onoliko da se zadovolji glad. Kod Alana Delaboa se meri zato što su gotovo sve namirnice dozvoljene. Ali se najviše mere one stvari koje goje. On , na primer, ograničava upotrebu hleba i upotrebu ugljenih hidrata za ručak. Ostalno nije toliko bitno. I tamo postoji neka vrsta starta u ishrani kada se slatko ne jede. Postoji užina ali je ona neka proteinska, ali ne znam detalje.
      Takođe, postoji mogućnost da jednom ili dva puta nedeljno jedete po želji. Ne dva dana, nego jedan ili dva obroka. Ali ni tada nije dozvoljeno unositi nedozvoljene namirnice. Na primer, za užinu možeš da pojedeš kolač, iako se normalno jede samo voće, biljne masti (orašasti plodovi, čokolada itd). Ili popiti alkohol uz ručak, koji se generalno ne preporučuje. Na to se misli kada se kaže obrok za varanje.

  8. Koju vi hrono ishranu trenutno praktikujete, francusku ili srpsku? Tj. dr Delaboa ili dr Gifing?

    1. Razlike su jako male. I tek kada sam pročitala knjigu Alana Delaboa, shvatila sam da se ja hranim na liniji između te dve od kako sam izašla iz restrikcije. Jedino što retko imam užinu jer ne stižem da je jedem.

    1. Jako su male razlike kada govorimo o periodu posle restrikcije. I naravno da svako nađe svoj put kada je dugo na nekom režimu. Ovo su principi kojih treba da se pridržavamo celog života, ali to ne znači da svi treba da jedemo apsolutno jednako. Niti svi imamo isti organizam, niti nam je isti dan ili ukus.

  9. Ovde pišete da se za ručak jede meso, a sećam se da sam na vašem blogu pročitala da je dobro izbeći meso skroz kad možmo. U šta na kraju da verujem?

    1. To niste mogli da pročitate kod mene, jer ja meso jedem samo ne preterujem. Niti bih ikada prešla na ovu ishranu da ne jedem meso. Ali pored njega jedem ribu, jedem jaja, jedem povrće, imam obrok potpuno bez mesa i ribe ponekad. Uglavnom jedem sve grupe namirnica i jedem jako raznovrsno.

  10. DA li mooze neko pojasnjenje sta kaze francuz za ovu ishranu kad su u pitanju dijabeticari?
    Nadam se da mozete a mi pomognete.

    1. Nije mnogo pričao o dijabetesu kada je bio ovde. Ali znam ljude koji se pridržavaju nekih pravila ali su prilagodili namirnice i satnicu svojim potrebama, redovno mere šećer i konsultuju se sa svojim lekarom. Dijabetes je ozbiljna stvar i ne treba baš na svoju ruku.

  11. Meni ostaju dosta otvorena pitanja oko jabukovog sirceta,celog jajeta u potazu za veceru ,kolicini dnevnog unosa kafe..
    Malo su mi neka pravila u hrono ishrani nedorecena i bez cinjenicnog dokaza.
    Cesto nailazim na pisanja clanova,koji se upustaju u materiju,i nema osnove za zabranama.
    Desilo mi se u centru za hrono u NS pitali ,cime se zapravo hranim kada mi je odlican dobar holesterol..pa celim jajima…i po 9 kom dnevno,nemam zabrane unosa.
    Hranim se sada po pravilima hrono(malo odmaram od lCHF i masnoca) ali ne vidim tj niko me jos nije razuverio u gresnost celog jajeta ili jabukovog sirceta.Zadnje sve studije cak sta vise odbacuju tvrdnje o zakiseljavanju organzima hranom,da to nije moguce postici ishranom.
    Volela bih da procitam negde malo vise naucnih dokaza o nekim pravilima hrono ishrane,tj izricitim naredbama jer uspeh ce izostati,sto se u praksi potvrdilo kao cista komercijala i popularizacija ove dijete na nasim prostorima.ILIti monopol jedne doktorke bez argumentovanih dokaza za svoje tvrdnje.
    U principu,smeta mi fanatizam bio to hrono ili lchf,ali vrlo brzo imaju oba tendeciju da potpadnu u fanatizam jednog gurua.
    Kidaju i cerece nove clanove ako se postavi samo i jedno pitanje koje strci van ustaljenih pravila.
    Jedino,odgovora nema,onih konkretnih i neoborivih.
    >Skoro postavim pitanje da li je kokosov krem dozvoljne u kafi,i dobijem odgovor da nije.Zasto ? Mozda sto ga nema u Srbiji,a da postoji bio bi po defaultu obavezan.Pa ako je kokosova mast dozvoljena u kafi,po cemu krem nije..osim jedino u nedostatku da isti kupis na nasim prostorima.
    Tako bi i sa psilijumom na pocetku..stevijom..dok nije regulisan uvoz..neko bi se nasao i to da zabrani samo u nedostatku informacija sta se sve prodaje u svetu.
    E to su te neke zackoljice,trvditi nesto a da uopste nisi upoznat sa materijom. Zasto bas limun da a sirce ne ?!
    Ps-Ana,verujem da su mnogi od nas napustili stranice sa cenzurom,tu smo da se udobno smestimo na sl stranicima i opusteno caskamo sa argumentima i nagadjanjima. 😉

    1. Što se tiče jabukovog sirćeta, tu nemam šta da kažem. Ono je zabranjeno jer navodno zakišeljava organizam a nauka kaže da to nije tako moguće. Što se tiče celog jajeta, čak i dr Delabo, koji je dosta opušteniji tvrdi da cela jaja ne treba jesti posle ručka jer tada negativno utiču na holesterol. Da životinjske masti treba da se jedu u prvom delu dana, a posle biljne masti: maslinovo ulje, orašasti plodovi itd.
      I ja sam protiv fanatizma u ishrani, posebno u hrono jer su pravila toliko široko napisana da svašta može da se uglavi. A što se kokosovog putera u kafi tiče, i ja moram da kažem da nije dobro, posebno ako se pije između obroka, jer to onda postaje praktično užina po svojim kalorijama. Mislim da sasvim dovoljno masti unosimo i kroz obroke. Ja ne verujem slepo u sve što se napiše. Malo čitam, malo pitam pa nađem svoju sredinu.

  12. Imate li informaciju možda gdje u Crnoj Gori može da se kupi knjiga dr Delaboa?
    Meni ovaj princip i filozofija aposlutno odgovara, sto kaze ana ne priznajem hranu gdje nema gurmanluka?

  13. Vec 3 nedelje smo moj muz i ja na hrono ishrani.Imamo po 3,5 kg manje.Malo nam je dosadilo sto stalno jedemo neko meso…sa salatom ili zelenim povrcem.
    Imamo problem sa varenjem pa se pitam da li smemo corbice i sta sve smemo da stavim u corbicu da bude ukusna (do sada sam u svaku corbicu stavljala barem pavlaku ili malo jogurta a sad se to ne sme pa ne znam kako da poboljsam ukus mojih corbica).
    Buduci da nisam mnogo vesta u kuhinji dobro bi mi dosao savet 🙂
    Skuvala sam sinoc (za danasnji rucak) hrono mesavinu pa naknadno dodala komadice kuvane piletine.Od zacina samo himalajska so. Iskreno nisam sigurna da li mogu to da pojedem….mozda kad bi sve to sad smiksala u nutribulitu?!Eventualno nesto jos da dodam za lepsi ukus…Preporuka?Moza i neki recepri za corbice da malo iskuliramo mesce 🙂

    Hvala unapred.Pozdrav

    1. Dr Delabo uopšte ne voli supe i čorbe, posebno one koje se dugo kuvaju sa kostima ili puno povrća, smatra da su okidač za stvaranje celulita i masnih naslaga na određenim delovima tela. Ali on zato dozvoljava sve moguće sodseve uz meso ili ribu ali ograničeno, kašika ili dve. Takođe, on za bolje varenje i probavu preporučuje da se uz svaki obrok pije voda, idealno bi bilo pola litre. Zalogaj pa gutljaj.

  14. Stvarno mi neki ljudi nisu jasni,Ana je toliko ucinila i potrudila se da objavljuje sva svoja iskustva i recepte da bi mnogima olaksala i dala ideje. Tako je podelila i ovo iskustvo sa svima nama,a vi sada svi drvlje i kamenje na doktora,na doktorke ,sta je ispravno,sta nije. Kao sto je napominjala i u samom startu svojih postova trebamo svoju ishraniu prilagodjavati kako organizmu odgovara.
    Od mene imas jedno veliko hvala i svu podrsku,i bila bih ti zahvalana da i dalje delis svoja iskustva sa nama pa ko voli nek izvoli :*

  15. Da li se uz hrono ishranu moze praktikovati neki trening tipa aerobik? Jel ima negde opsirnije napisano hrono i sport, i da li biti u restrikciji dok se trenira ili treba ubaciti uzinu?

    1. Ako ste u restrikciji krenite sa laganijim vežbama pa procenjujte. Dešava se da neki ljudi nemaju dovoljno energije za jače treninge. Pa vidite, možda da ubacite i užinu. Ili da se hranite prema pravilima originalne ishrane, ona je mnogo bolja za osobe koji vežbaju.

  16. Ana kaze,,ne voda uz jelo,,Alan kaze gutljaj po gutljaj uz jelo…Ana,,ne krompir,,Alan ,,meso i krompir,za rucak..Kod Ane nema voca ni crne cokolade u restrikciji,kod Alana ima…Daj mi ideju koga sada da slusam?

    1. Restrikcija je specifična dijeta. Ima i Delabo svoje dijete ali su te dijete odstupanja od hrono. Kod njega je stvar u količinama i izboru namirnica. On dozvoljava krompir ali ga ne preporučuje često. Meni je recimo rekao, kada smo se prvi put videli, da neko vreme ne jedem jak skrob kao što su krompir, pirinač, pasta itd. Ali da mogu boraniju, grašak, pasulj itd. Ana G je izbacila sve što goji pa dozvolila velike porcije. On smatra da ishrana mora da bude izbalansirana i da ima sve ali da se vodi računa o količinima. Ujutru manje hleba, a više masnog sira. Za ručak više mesa amanje priloga. U mršavljenju užina treba da bude baš skromna, voćka ili dve male i šaka orašastog. Za večeru uglavnom preporučuje ribu i neskrobno. Ja sam uzela od svega ono što meni odgovara. Krompir jedem samo kao džoker. Pirinač ili integralnu pastu (ali to baš, baš retko) jedem samo ako imam trening posle ručka. Mnogo češće imam neskrobno za ručak, nego skrobno jer mi tako više prija. Užinu imam skoro redovnu, ali ne baš svaki dan. I meni odlično.

Ostavite komentar