Magnezijumom protiv stresa i depresije

11/10/2016

Mivela 2 velika obradjeno

Kuva i piše:
Ana Ćubela

Ana profil

 

 

 

hrono-kuhinja-kuvar-ana-cubela

 

 

Već sam pisala o tome da sam prelaskom na hrono ishranu počela da pijem veće količine mineralne vode nego ranije. Ne znam zašto, možda je za to kriv redovan doručak, koji pre hrono nisam imala. Najviše pijem vodu, čajeve, pa kafu. Nju sam svela na jednu dnevno, ujutru posle obroka. Retko kad je popijem popodne. Ako mi se prispava, pre popijem mineralnu, nisam do skoro ni znala da može da reguliše pritisak taman toliko da možete da nastavite sa radnim danom bez problema.

Takođe, mineralnu vodu pijem i zbog magnezijuma. Nisam pobornik toga da svaki problem rešim u apoteci.

Zato sam i prihvatila magnezijum izazov koji je pokrenula MG Mivela. Obavezala sam se da svaki dan beležim koliko sam vode popila, jer u jednom litru ove mineralne vode ima čak 343 mg magnezijuma. A ženama koje su u mojim godinama, uskoro ću imati punih 40, potrebno je barem 320 mg dnevno.

Simptomi nedostatka magnezijuma:

Grčevi i bolovi u mišićima
Poremećaj rada srca
Umor, slabost, manjak energije
Emotivna preosetljivost, uznemirenost, nervoza, razdražljivost
Nesanica, glavobolja, dekoncentracija

Dešavalo mi se ranije da imam grčeve u mišićima, posebno nogama, ali sada mnogo ređe. Zapravo, ne sećam se kada su me poslednji put noge mučile.
Takođe, umem puno da se trošim i često previše da radim, a svaki dodatni napor u životu može da utiče na potrošnju ovog minerala.
Psihički i fizički stres, lučenje adrenalina… sve to utiče na srčani ritam, krvni pritisak, suženje krvnih sudova i mišićne kontrakcije. A sve navedene funkcije zahtevaju magnezijum.

Ono što nisam znala jeste činjenica da je nedostatak magnezijuma često povezan i sa depresijom. I ne samo depresijom već anksioznošću, apatijom, pa i glavoboljama. Pored loše ishrane, stres je sledeći na spisku koji može da uzrokuje nedostatak magnezijuma. A sam nedostatak ovog minerala može da bude okidač za dodatan stres organizma. Konstantan stres podstiče stalno lučenje adrenalina koji rapidno troši magnezijum.

Mivela 5 velika obradjeno

Sa druge strane, magnezijum često zovu i „anti stres mineralom“ jer nervni sistem zavisi od njega da bi se smirio. A to znači da je mineral koji se najviše troši usled stresa isti onaj mineral koji nam je potreban da bi bili smireni. I ako postoji nedostatak magnezijuma možemo samo da upadnemo u vrzino kolo gde će se stres, anksioznost i nezadovoljstvo samo nadovezivati i ponavljati.

Da biste obezbedili dovoljan unos magnezijuma, pored mineralne vode prirodan izvor magnezijuma može da bude zeleno povrće kao što je spanać, ali i različite semenke kao što su suncokret, golica (seme bundeve) i susam. Magnezijum može da se unese i kroz ribu i meso, različite žitarice.

 

pr



Ostavite komentar