Kurkuma – začin koji treba da ubacite u svoju kuhinju

11/10/2014

Kuva i piše:

Ana Ćubela

Ana profil
Kurkuma, začin koji bi obavezno trebalo da uvrstite u svoju kuhinju!
Ona zapravo i nema neki jak ukus, pa ne treba da se brinete da li ćete pokvariti hranu sa neki istočnjačkim egzotičnim začinom. Ali zato jelu daje fenomenalnu žutu boju i izuzetno je zdrava.
Kurkumin poseduje snažno antioksidativno, protuvupalno, antivirusno, antibakterijsko, antimikotičko i antikarcinogeno delovanje. Stoga se smatra za delotvornu terapiju i prevenciju malignih bolesti, dijabetesa, alergija, artritisa, Alchajmerove bolesti i drugih hroničnih bolesti.
Piletina s kurkumom3 OSWALD
Kurkuma sadrži i celi niz vitamina i minerala. Sadrži vitamin B6, B3, folnu kiselinu, kao i minerale kalijum , gvožđe i mangan.
Ja kurkumu dodajem čak i psima u hranu, ne bi li sprečila eventualne upalne procese u organizmu.

U kuvana jela se dodaje pred kraj kuvanja, ali kašičica može da se ubaci i u različite namaze i sosove.  Znam ljude koji je ujutru uzimaju na prazan stomak baš zbog njenog protivupalnog dejstva. Možete je umutiti sa kiselim mlekom i tako konzumirati.
SAVET
Pazite da ne preterate, jer može da zagorči jelo do te mere da ne može da se jede. Na primer, u čorbu za četvoro treba dodati jednu kašičicu. I uvek se dodaje na kraju, da se ne bi uništili dobri sastojci. Takođe, pazite na prste, ume da ih ofarba u žuto 😉 .



1 komentar

  1. ja je i pijem svako jutro. dve kasicice u veliku casu vode. osim sto je dodajem, narocito salatama. pozdrav divnoj Ani!

Ostavite komentar