Kako sam promenila ishranu u 3 koraka

14/02/2015

Kuhinjski-sto1-sKuva i piše:

Ana Ćubela

Ana profil

 

 

 

 

hrono-kuhinja-kuvar-ana-cubela

Dva puta sam “radikalno” menjala ishranu. Kad kažem radikalno mislim na to da sam sebi nešto uskratila i zadala plan. Nikada nisam držala dijete, hranila sam se od jako zdravog do jako nezdravog, u zavisnosti od situacije. Znala sam da jedem bareni brokoli, jer ga volim, ali i da uzmem picu u 2 ujutru.

Nekih većih problema sa kilažom nisam imala do pre pet godina kada mi je naišao jako stresan period života. Da, znam, nije opravdanje, ali se tako desilo.

Prvi put kada sam odlučila nešto da promenim, uradila sam test intolerancije na hranu. Bila sam poprilično skeptična, ali sam rekla “ne košta mnogo, da probam i to”.

Ne preporučujem da radite bilo gde, to uglavnom nije test na intoleranciju već kompjuterska preporuka na osnovu simptoma koje ste dali. Prevara ima na svakom ćošku 🙂

Test je tada rađen na nekih 120 namirnica koje svakodnevno koristimo, a ja sam bila intolerantna na gotovo polovinu. Razmišljala sam da odustanem, ali sam se zainatila i presavila tabak. Prvih desetak dana sam brljala, jela malo ovako, malo onako, a onda prešla na strogi režim i unošenje samo dozvoljenih namirnica.

Samokaznjavanje

Za četiri meseca, koliko sam bila disciplinovana, moje telo se jako promenilo. Nestali su mi neki blagi ekcemi koje sam imala po rukama, kosa je izgledala kao da sam je pozajmila od holivudske dive, lice čisto i blistavo, vaga je pokazivala nekoliko kilograma manje.

Kako sam se vratila “normalnoj” ishrani, a to je usledilo posle novog tornada u mom životu, tako su se svi problemi vratili, zajedno sa izgubljenim kilogramima, koji su se ubrzo duplirali.

Drugi put kada sam odlučila da drastično promenim ishranu, a tome sada ima devet meseci, našla sam hrono. Kao i sa intolerancijom, brljala sam prvih dana, što i nije loše jer organizmu treba vremena da se adaptira, pa nagla promena nije ni preporučlijva. Ali sam u oba slučaja, kada sm prošla taj “pripremni” period uradila sledeće tri stvari:

1. Dobro proučila šta sme, šta ne sme i zašto. I zalepila plan na frižider

2. Pronašla najzanimljivije recepte sa hranom koju smem da jedem (ko je lud da jede nešto što mu se ne sviđa)

3. Izbacila iz stana sve što ne smem i ubacila sve ono što smem i što treba da jedem

Da bi bilo koji režim bio uspešan, morate da razumete zašto je to tako preporučeno, jer će biti situacija u kojima morate da se prilagođavate. Uradite domaći zadatak i pročitajte sve što nađete na tu temu. Pitajte ako vam nešto nije jasno, nije sramota. Ako u režimu postoje mane, nelogičnosti, komplikacije, mogućnost da se razbolite – nađite novim sistem. Svi mi hoćemo da budemo mršavi, ali ne po svaku cenu.

Ako volite da jedete, a sigurno volite jer ne biste imali višak, onda sebi morate da obezbedite ukusnu hranu. Na šejkovima, supicama i ostalim glupostima možete da izgubite kilograme, ali teško i da sebi priuštite užitak. A ako mrzite ono što jedete, ni rezultati vam neće biti sjajni i sanjaćete dan kada ćete se vratiti na staro.

A da ne bi imali krize i da ne bi stalno brljali, jednostavno uklonite iz svoje blizine, makar u početku, stvari koje ne treba da jedete. Onima koji imaju porodice, ovo neće biti lako, ali sigurno neki kompromis može da se nađe. Makar da hranu držite na odvojenim mestima, slatkiše u nekoj fioci koju ne otvarate. Zamolite ih da se uzdrže od bahanalisanja pred vama. Znate kako se kaže – daleko od očiju, daleko od srca.

Niko od nas ne može da živi izolovan i pod staklenim zvonom, ali ne moram da gledam pečen krompir svaki dan ako ne smem da ga jedem, a mnogo ga volim. Probajte da uvučete familiju u celu priču, namamite ih dobrim receptima i ukusnim jelima. Što bi rekli, podvalite im malo, podrška je jako bitna. Ali najbitnija je volja. Da zaista želiš da promeniš nešto.

Nađite novi hobi, čim osetite promenu na telu, a na hrono to barem ide brzo, odmah se častite novim delom garderobe. Uživajte u hrani, ali uživajte i u sebi.

 



9 komentara

  1. Lijepo ste sve rekli.
    Činjenica, da što čovjek ima više godina to se neke stvari mijenjaju pa tako i unos hrane ostavlja drugačije trgove na izgled i zdravlje.
    Ja pripadam onima koji ne vole da se debljaju. Kad god sam primijetio da sam nabacio koji kilogram viška i da mi je odjeća na “knap” odmah na dijetu. Zanimljivo je da imam osjećaj da ne jedem puno a ipak se kilogrami slažu. Recimo ove zime +6 ,ali tako neprimjetno da ne mogu vjerovati. I sada traži kako i na koji način to skinuti, naravno i zadržati ono postignuto kad ih skinem.
    Volio bih imati prehranu gdje će u stvari uvijek u kilaži ići malo prema dole… :).
    Mislim da sm to našao u vašoj kuhinji i da će to biti Ok.

    Ovo što ste opisali ipak je najteži dio… 🙂

  2. sve lepo…ja sam isto isla na intoleranciju…isto valjda pola stvari nemogu….borim se ali bukkvalno…radim kao kuvarica….to su uke…sve mirise sve mnjam….dva i po meseca sam na hrono ishrani…a moram da priznam da mi svaki dan teze i teze…

    1. Sa intolerancijom nikad nije lako. Ali to je promenjiva kategorija. Izdržite nekoliko meseci pa uradite test ponovo, promeniće se stvari.

  3. Pratim vas vec neko vreme, citala vase tekstove, recepte, ali mi previse informacija, nikako da sve sastavim i saberem. Gledala sam knjige u knjizari, drzala ih, merkala, nisam znala koju da odaberem, koja mi je hitnija, da li start, da li peciva, pa sve lepo vratila na policu 🙁 A sve divno radite, stvarno se trudite i svaka cast na tome. Ovakvi tekstovi ohrabruju zaista, morate da znate da vredi to sto radite. Htela sam puno puta i da dodjem do vas… A taj spisak sa frizidera bih zaista volela da vidim, mozda imate negde i sliku. Puno pozdrava

  4. Postovana Ana
    Trenutno ne smijem puno stvari tj namirnica konzumirati/allergo Screening je pokazao velike intolerancije..koje dovode do alergiskih reakcija.
    Citam vas teskst i pitam se govorite li o istoj “intoleranciji”!?
    To bi bila motivacija jer sam odustala od hrono nakon nalaza 😏🤔

    Srdacan pozdrav

Ostavite komentar