Kačamak sa semenkama i maslinama: Vetar u leđa onima koji poste

19/02/2018

Canon 700 D

Kuva i piše:
Ana Ćubela

 

 

 

 

hrono-kuhinja-kuvar-ana-cubela

 

 

 

Veliki uskršnji post počeo je danas i trajaće čak sedam nedelja. Svima onima koji se budu pridržavali pravila neće biti lako. I zato im se ja jutros pridružujem, da im dam malo vetra u leđa.

Nije moguće biti na pravoj hrono ishrani i poštovati post, jer je hrono ishrana zasnovana pre svega na životinjskim masnoćama, ali je moguće održati ritam i nahraniti telo kako treba u ovim okolnostima. Zamene postoje i ukusne su.

Poručite knjigu “Posna hrono kuhinja”: Ideje za post, za vegeterijance, za one koji uz meso žele i nove ukuse

 

U prvoj nedelji posta se jede samo na vodi, što mnogima može da bude problem. I to je jedan od razloga zašto oni koji poste povremeno sebi i upropaste zdravlje. Jer mnogi, da se ne lažemo, žive na skrobu: kifla sa margarinom iz pekare, krompir, pirinač, tone hleba punog aditiva. Ali to ne važi za one koji su na hrono ishrani. Davno smo naučili da tada treba jesti neke druge namirnice.

Neka od jela spremljena za kuvar “posna hrono kuhinja”

Da biste uneli dovoljno nutrijenata i bili siti tokom posta na vodi, za obroke birajte semenke i orašaste plodove. Ne morate svaki dan i u svakom obroku, ali će vam one biti veliki saveznik.

Pa je tako kod mene jutros bio ječmeni kačamak sa semenkama i maslinama. One su, takođe, odličan saveznik u svemu ovome, samo birajte manje slane.

Potrebno vam je:

  • 200 – 250 ml vode
  • 4 kašike ječmenog brašna
  • kašika susama
  • kašika semenki bundeve
  • šaka maslina
  • prstohvat morske soli
  • 1/4 veze mirođije

Stavite vodu da se kuva i malo je posolite. Kad počne da vri polako dodajte brašno sve vreme mešajući da se ne bi napravile grudvice. Kada se kačamak skuva u tiganj ubacite semenke. Nemojte ih pržiti, pustite ih samo da se malo zagreju i zamirišu. Pa ih ubacite u kačamak.

Naseckajte masline i mirođiju, pa ubacite i njih. Onda kada ne postite na vodi, dodajte i kašiku maslinovog ulja. Dobre masti du važne.

Da li želite da dobijate notifikacije sa bloga “Hrono kuhinja”?

Za vreme posta, čak i za one u najstrožoj restrikciji, važe druga pravila, posebno ona za ručak: mahunarke treba da se jedu. Oni koji mršave treba da izbegavaju tešku kategoriju za ručak kao što su žitarice, ali su pasulj, sočivo, leblebije, bob, boranija i te kako poželjni.

Zato sam pred prošli post i izdala kuvar “Posna hrono kuhinja”, da bi oni koji poste svaki post imali pregršt ideja kako da se hrane, a da ne odustanu od ishrane koja im prija. Ali taj kuvar nije samo za one na hrono ushrani već za sve koji se stalno ili ponekad suzdržavaju od, pre svega, mesa.

Smernice za post i vegeterijance

Svi mi u okružnju imamo i vegeterijance i vegane koji se odriču određenih namirnica ne zbog vere već sasvim drugih razloga: moralnih, zdravstvenih…. Knjiga može da se kupi na svim trafikama sa nazivom “Moj kiosk”, ali i da se poruči pouzećem preko bloga.

Opcija ima dosta, samo pametno kombinujte. Ja često imam posne obroke i dane, bez obzira na verske postove, jer smatram da je raznovrsnost u ishrani i povremeno uskraćivanje ili dodavanje nečega preduslov za zdravlje i uspešnost.

Prijatno!



2 komentara

Ostavite komentar