5 sastojaka koji će od avokada napraviti savršen namaz

01/10/2018

Kuva i piše:
Ana Ćubela

 

 

 

hrono-kuhinja-kuvar-ana-cubela

 

 

Jela sa avokadom nisu samo pomodarstvo. Avokado je zaista zdrav, odnosno njegove masnoće su jako zdrave i potrebne našem organizmu. Cena mu nije naivna pa i ne moramo često da ga jedemo, ali je ok ponekad ga uvrstiti za doručak, ručak, ili, ako ste van restrikcije, za užinu.

I kao što sam nekoliko puta primetila švrćkajući po raznim piljarnicama po gradu, postoji više vrsta avokada. Ako naiđete ma manji, nekako više okrugao, verovatno ćete naići i na manju cenu. Skoro dva puta manju.

Mononezasićene masti (masne kiseline), kojima je avokado bogat, smanjuju nivo lošeg holesterola (LDL) i povećavaju nivo dobrog (HDL).

Pored dobrih masti, avokado ima puno različitih vitamina i minerala. Pre svega vitamine E, K i kompleks B vitamina.

Takođe obiluje magnezijumom i kalijumom. Ovo je važna informacija za one koji počinju sa hrono ishranom, pa se često žale na bolove u nogama, koji se pojavljuju zbog izbacivanja viška vode, jer sa vodom odu upravo magnezijum i kalijum.

Oni koji poste bi, takođe, trebalo da ga ubace u ishranu. Ne samo što će ih držati sitim, već će tako uneti dovoljno masti, a ga ne prekrše pravila posta.

Ove nedelje smo na gozbi za doručak imali, pored ostalih, i namaz od avokada:

E sad, pored cene, avokado mnogo odbija i zbog ukusa. On zapravo, nema ukus. I zato treba da dodate nešto uz njega, a ja sam našla savršenu kombinaciju za sebe: crveni luk, beli luk, limunov sok, ljuta papričica i krupna morska so.

Ova kombinacija ne može da omane, a količine zavise od vašeg ukusa. Nijedan namaz ili sos se ne pravi po tačnim merama, već se dodaje po malo dok ne dođete do onog što baš vi želite.

Omiljeni recepti sa avokadom:

Avokado nutela

Salata sa leblebijama, fetom i avokadom

Kuvana spelta sa avokadom, pečenicom i poširanim jajetom

Hrono klub sendvič

Kada pravim samo za sebe ja iskoristim jedan manji avokado ili polovinu većeg. Zato što obično imam još nešto uz avokado. Ako odlučim samo njega da jedem, jer, recimo, poželim da odmorim od životinjskih masti, onda pojedem jedan veći. Inače, ovaj namaz možete i za ručak uz neko meso.

Ovog puta smo pravili za nas troje i imali još milion stvari na stolu, stavila sam:

  • 2 avokada (1 manji i 1 veći)
  • 1/2 manjeg crvenog luka
  • 1 čen belog luka
  • Sok od 1/2 limuna
  • Prstohvat krupne morske soli

Avokado ne morate da meljete, dovoljno je da ga izgnječite viljuškom. Mada može i u blender sa ostalim sastojcima ako vam je tako lakše, meni su ovog puta svi delovi Boška bili zauzeti pravljenjem drugih stvari.

Da li želite da dobijate notifikacije sa bloga “Hrono kuhinja”?

 

Crveni luk iseckajte jako sitno, kao i ljutu papričicu, a  beli luk ispasirajte. Ako nemate drobilicu za njega, onda i on nek ide na sitno. Da nisam imala goste, ja bih beli luk pojačala. A volim i kad ima dosta limunovog soa. Ali kao što rekoh, sve po vašem ukusu. Promešajte, probajte pa odlučite da li ćete dodati malo više nekog sastojka.

I to je to.

Jedimo zdravo.



Ostavite komentar